mañana, mañana - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu mañana, mañana - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu

mañana, mañana

Door: myrthegroenendaal

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

27 Oktober 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

Buenas días, família y amigos!
Allereerst: sorry dat ik al een tijdje niets van me heb laten horen. Ik begin al echt Costa Ricaans te worden: alles lekker langzaam (muy tranquil) en het komt allemaal wel (mañana, mañana).
Maar ik heb wel extra veel foto's voor jullie gemaakt om het toch nog goed te maken! Liever neem ik mijn camera niet mee omdat de kans groot is dat ie gestolen wordt, als je bijvoorbeeld gaat zwemmen.
Goed, wat heb ik allemaal uitgevoerd de afgelopen dagen. Zaterdag ben ik met een groepje studenten naar het national park cahuita geweest, een mooi natuurgebied. Helaas kwam de regen met bakken uit de lucht vallen toen we er waren en hebben we slechts een luiaard en een racoon gezien en megaveel mieren. Toch was het wel mooi, maar die dag had ik het voor het eerst goed koud!
Zondag was het weer goed weer dus zijn we met een stuk of 5 mensen gaan surfen op het strand van Cocles. Helaas was buurman Kemba er niet bij, maar er waren genoeg andere surfdudes (met dreads ofcourse) die ons wel wilden helpen. Toen voor het eerst zelf een golf gepakt, zonder afgeduwd te worden! Vandaag misschien weer.
Maandag ben ik met een nieuw meisje de stad ingedoken, zij wilde een pareo (onmisbaar hier, thanks mam dat je nog zei dat ik die mee moest!) en ik wilde kijken of ze een oplader van mijn telefoon zouden hebben aangezien ik die ben vergeten. We zijn allebei geslaagd.
Disndag voelde iedereen zich belabberd. Ik had zelf ook al een paar dagen last van mijn maag en darmen dus heb toen besloten mijn eten rigoreus om te gooien in megahealthy stuff. Dat werpt al enigszins zijn vruchten af.
Gister voelde ik me weer topfit. Begon de dag met beach fit en yoga op playa negra, daarna met kamergenoot Emma naar cocles gegaan (bruin geworden en eindelijk niet verbrand, yeah!). Het was nog niet genoeg want daarna ben ik nog alleen een uurtje gaan fietsen, wat zwaar relaxed is omdat je dan een windje hebt.
Verder heb ik veel plezier in de lessen met Franz. Ik heb nu 2,5 uur per dag alleen les wat wel intensief is. Ik heb les in la casa azul (heb blauwe huis, zal je zien op de foto's) helemaal bovenin. Het uitzicht is prachtig en ik zit daar als de zon langzaam ondergaat, mooier kan niet.
Ik heb wel gemerkt dat er aan al die natuurlijk schoonheid een keerzijde zit. Mensen hebben wel een dak boven hun hoofd, eten en kleren maar er valt hier eigenlijk weinig te doen. Voor jongeren is er nauwelijks een toekomst. Shocking is het daarom wel als je in de bar aan de praat komt met een 13-jarige die al rookt, drinkt en waarschijnlijk ook blowt.
Als je hier een baantje hebt moet je dat koesteren en maar zorgen dat je niet op het verkeerde pad komt, wat hier snel kan gebeuren.
Goed, dit einde is wel ineens heel ernstig zo. Maar ik leer hier veel, meer dan ik had gedacht.
Heel veel liefs uit het vandaag weer zonnige Puerto Viejo (wat trouwens oude haven betekent).
X

  • 27 Oktober 2011 - 14:16

    Madelon:

    Hoi Myrthe, leuk je verslagen te lezen, ja alles heeft 2 kanten, geloof ik meteen. Wij waren in India bij mensen die op het strand woonden, leek in 1e instantie heel idylisch, maar inderdaad, er was helemaal niets te doen, ze hadden geen cent etc. en na een paar jaar zie je die mooie zee echt niet meer. Maar jij nog wel, dus genieten ervan zou ik zeggen!

  • 27 Oktober 2011 - 14:55

    Gaby:

    Hoi Myrth,

    Ja, die mieren herinner ik me nog van NP Cahuita en aapjes die ons met takjes bekogelden en ons bekeken van "he, wat mot dat hier". Leuk ook de foto's, het komt allemaal weer terug. Nog veel plezier daar!

  • 27 Oktober 2011 - 16:50

    Els:

    hoi myrthe, wat leuk om weer van je te horen en om je op foto's te zien. ik ben blij dat je schrijft dat het ook mooi weer is, want op het weerstationnetje op deze site staat elke dag regen, ik begon me al zorgen te maken (ach ja, kan ik niet laten). wat leuk dat robinson plaatje. vanavond is het weer robinson! maar gelukkig heb jij je eigen expeditie, is toch het leukst, lijkt me. en die keerzijde, die hoort al bij je studie, jij ervaart het in real life. moeilijk als je daar woont.
    dag lieve myrthe, tot je volgende blog.

  • 27 Oktober 2011 - 20:20

    Laylie:

    Heerlijk om weer wat van je te horen! Super leuke foto's ook! Pff you're making me jealous. Ik mail je morgen met wat updates van mij. Tot blogs! Xx

  • 28 Oktober 2011 - 15:06

    Kate:

    Ola chica! je foto's zijn super mooi!! moet in het echt zeker nog mooier zijn! Leuk dat je meer leert dan je verwacht hebt en dat je ook veel lol hebt. Je spaans wordt zeker met de dag beter na al die lessen en ik verhoog me al om je super leuke accent te horen als je terug bent! ;-)
    x

  • 28 Oktober 2011 - 17:24

    Eileen:

    Lieve Myrthe,

    De foto's zijn heel erg mooi. Als ik ouder was zou ik er ook heel graag naar toe willen. Ik hoop dat je het daar leuk hebt.

    Liefs, Eileen

  • 28 Oktober 2011 - 18:27

    Kim:

    Looks Nice!! Fijn dat je weer even een blogje geschreven hebt, kan ik weer even lekker lezen wat je allemaal beleeft hebt. Ben stiekem wel een beetje jaloers op al die leuke dingen die je daar doet! Kus

  • 03 November 2011 - 21:27

    Judith En Cees:

    Hi Myrthe,

    Mooie foto's! Het ziet er allemaal even gaaf uit. Heerlijk voor je!

    X Cees en Juut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik ga een halfjaar studeren en stage lopen in Madrid en deel mijn avonturen graag met jullie!

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 25788

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Uitwisseling in Madrid

16 Oktober 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: