vamos a la playa! - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu vamos a la playa! - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu

vamos a la playa!

Door: myrthegroenendaal

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

28 Januari 2012 | Costa Rica, Montezuma

ola preciosas en holanda, como estan?
wauw, was de laatste keer dat ik iets had geschreven alweer in mexico?
heb gewoon heel guatemala geskipt om over te schrijven dus. en met rede, want er is zoveel te zien en te doen dat er echt geen minuutje tijd voor internet is. en ik had een vlucht te halen.
nu wat meer tranquilo in costa rica met.... LISA! eindelijk dan toch samen.
maar eerst even guatemala dus.
in palenque twee artisains ontmoet die ook naar flores, guatemala gingen dus gezellig samen mee gereist. superchille grensovergang, bus - bootje - bus tocht van veel te veel uren in een veel te krap busje met een groep luidruchtige italianen. maar overleefd.
aangekomen op het mooie eilandje flores een hostel uitgezocht en gechillt. in de avond voelde ik me niet zo lekker dus vroeg naar bed, want de volgende ochtendvroeg (half 5!!) op voor de ruines van tikal om de zonsopgang daar te zien.
de volgende ochtend supermisselijk en overgegeven. toch naar tikal gegaan en geprobeerd maar het enige wat ik daar heb gedaan was nog eens 3 keer gekotst en mezelf uitgeput.
terug naar het hostel dus en me bed ingedoken. koortsig, kotserig dagje gehad met een slok water hier en een hapje witbrood daar en gelukkig vrolijke disneyfilms en lieve mensen in het hostel.
de volgende dag was ik gelukkig weer beter en heb ik het andere eiland, san miguel bezocht met jana. een leuke hike gedaan met mooi uitzichtpunt en naar een strandje.
de dag daarna opnieuw tikal geprobeerd, dit keer met meer succes. niet zo vroeg, gewoon lekker in de middag. 3 maya piramides beklommen met adembenemend uitzicht! wat geweldig zijn die tempels toch.
daarna was het tijd voor iets nieuws en de tijd begon te dringen, ik ging al bijna weer terug naar costa rica.
op naar lanquin dus, een heel klein dorpje tussen de bergen met ook weer een helse hobbel de bobbel rit ernaartoe.
zat in een supertof hostel met ontzettend leuke mensen. gelijk de zonsondergang gezien tussen de bergen en daarna meteen de mooiste sterrenhemel ooit.
volgende dag semuc champey en bat caves tour gedaan. als ik de fotos upload begrijp je me meer als ik zeg dat het een stukje paradijs op aarde is. heldergroenblauw water, poelen, watervallen, natuurlijke glijbanen en visjes die net als bij dr. fish aan je voeten knabbelen. in de bat cave met bikini en kaars de grot in om daar jumps te maken, watervallen te beklimmen en ook van natuurlijke glijbanen glijdt. en maar zorgen dat je kaars nog brandt he! haha erg leuk.
die middag nog een armband in ruil voor wat cuba libres en eten gemaakt en de volgende ochtendvroeg op pad naar antigua. daar lekker rondgelopen, marktjes bezocht, kerk bekeken en me laatste souvenirtjes gekocht, want in guatemala vindt je de mooiste spulletjes ooit!
de volgende dag met pijn in me hart guatemala verlaten (ik ben er het kortst geweest, maar het is mn favoriete land!) om naar costa rica te vliegen.
aangekomen en na een kwartiertje zoeken en stressen omdat lisa geen nummer had, maar ik geen batterij en beltegoed op mn telefoon en lisa nergens te bekennen was, zag ik haar dan eindelijk! wat was dat bijzonder om weer een bekend gezicht te zien na zo´n lange tijd. heerlijk!
met vriend jesus naar zijn huis in san jose gegaan, gefeest en de volgende middag naar de pacifische stranden van montezuma gegaan waar we nu met ze tweetjes zitten. jesus komt misschien later. vanmiddag gaan we lekker surfen en gister hebben we lekker geluierd op het strand en genoten van het chille sfeertje van dit vrolijk gekleurde surfdorpje.

lieve vrienden en familie, het is niet zo lang meer dat ik terug naar huis ga. maken jullie het ietsjepietsje warmer voor me als ik terug ben? dan wel met zon, dan wel met jullie warmte van de liefde die overspoelt uit jullie harten :)

dikke kussen en tot gauw!
liefs

  • 29 Januari 2012 - 11:29

    Ali V:

    En ga je nog andere badplaatsen zoals Parque National Manuel Antonio bezoeken? Tikal vond ik ook helemaal te gek en Guatemala is zeker een land waar ik ook nog eens ga kijken.
    Geniet van het surfen en de Surfdudes ;-)

    Pura Vida,
    Alexander

  • 29 Januari 2012 - 20:11

    Els:

    ha lieve myrthe,
    het klinkt alsof je het nog steeds naar je zin hebt. en als guatemala zo leuk is, is het goed om te weten dat je altijd terug kan he, maar dan over een paar jaar. ik zal op schiphol zorgen voor een van warmte en liefde overspoelend hart. dikke kus.

  • 30 Januari 2012 - 14:37

    Myrthe:

    ola ali,
    de tijd begint alweer helaas te dringen en ik zou reuzegraag manuel antonio bezoeken, maar we zitten nu wat meer aan de noordkant en we zijn van plan snel (tico begrip he, haha) naar nicaragua te gaan om dat land nog mee te pakken en het is megaveel goedkoper daar :)

    genieten van het surfen en de bijbehorende surfdudes doen we zeker, maak je maar geen zorgen haha ;)

    have fun en hasta la pasta in het vriezendkoude nederland

  • 30 Januari 2012 - 15:40

    Canananantuuuu!:

    Drollie! Eindelijk weer een blog! Het ziet ernaar uit dat de heimwee compleet is verdwenen en dat je niet eens terug naar huis wilt. Gelukkig maar want dat betekent dat je reis een groot succes is! Hier ligt vandaag voor het eerst deze winter sneeuw. En van de week gaat het in de nacht nog 14 graden vriezen en overdag wordt het ook 7 graden onder nul. Help! Wat nou klimaatverandering =p verder heb ik super goede cijfers gehaald weer! 5,8 voor geschiedenis (sta nu een 6!) 7 voor duits (sta nu een 7,3) en een 8,4 voor sk!!! Dat was het hoogste cijfer van alle vwo leerlingen bij mij op school!! (sta nu een 7,9 ofzo). Kortom, ik ga slagen dit jaar. Morgen heb ik een proefdag bij van de linde ijs in Amsterdam! Dus wie weet heb ik vanaf morgen daar een baan! Dit weekend heb ik echt een super lekker weekend bij Matthijs gehad en dat allemaal te samen maakt mij nu super gelukkig! Ow en ik ben bij culturele antropologie wezen kijken aan de UvA en eerlijk gezegd vond ik het niet echt boeiend. Maarja dat betekent niet dat jij het niet leuk hoeft te vinden en je hebt nog tijd zat om erover na te denken. Heb ook mijn ttt gedaan en die ging in zijn geheel heel slecht, maar heb wel een vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen. Nu zal het afrijden niet lang meer duren tenzij het zo blijft vriezen natuurlijk. Kim heeft het heel druk met school, want ze moet allemaal verslagen maken over haar stage. Veel werk maar ze vindt het super leuk om te doen. Maar ze kan niet reageren denk ik dus daarom geef ik je even via mij een dikke knuffel van haar =) en ook een dikke knuffel van ons voor Lisa natuurlijk! Heel veel plezier nog en ik zie je over drie weken!

  • 31 Januari 2012 - 10:50

    Madelon:

    Hoi Myrthe, ik zit hier op mijn werk, kachel staat op volle toeren, er wordt hier al hardop gehoopt op schaatsen en zelfs fluisteren ze al over een elfstedentocht, maar dat zijn de super optimisten. Zelf heb ik vorige week een giga smakker gemaakt met de fiets over het eerste stukje ijs; hoofdwond, gekneusde ribben, kortom; ik ben wel toe aan een weekje chillen met een drankje op een lekker warm strand. We zijn dus stikjaloers op je, dat begrijp je, maar het is ook wel leuk nu het hier even echt winter lijkt te worden. Als je terugkomt val je wellicht met je neus in de (bevroren) boter, of in de smeltsneeuw, daar zijn de experts nog niet uit. Dus GENIET nog ff, nu het nog kan, prachtige foto;s, en een leuk verhaal, ik heb weer even helemaal genoten. Liefs, Madelon

  • 02 Februari 2012 - 07:34

    Frank:

    BREAKING NEWS: Myrthe is nu (2-2-2012) in Nicaragua; ze reist sneller dan wij haar blog kunnen lezen ;-)) Veel plezier daar. Hou je de landen die je bezocht hebt nog een beetje uit elkaar? Geniet van je laatste 2 weken! Liefs, Frank.

  • 02 Februari 2012 - 17:51

    Frank:

    Myrthe is in San Juan del Sur / Rivas waar het overdag gemiddeld zo'n 30 gr. is....Vrijdag wordt er wat sneeuw voorspeld hier in Nederland. Door de hoge chill factor (harde oostenwind) voelt het hier zeer koud en schraal aan.
    Myrthe, weer een nieuw land aan je lijstje toegevoegd, wat een ervaring! Enjoy!

  • 02 Februari 2012 - 18:58

    Gaab (en Aal):

    Hola Myrta,
    Ik wilde al gaan schrijven; hoe moet dat dan met de vuurspuwende Arenal, de nevelwouden van Monteverde en of de soepschildpadden van Tortuguero NP maar ff gegoogeld op san juan del sur rivas nicaragua en tja... "Hang out, talk, drink, eat. It is very laid back here. Move a bit and you might find a good beach to surf" (wikipedia) da's ook niet verkeerd.
    Lots of fun, besos

  • 03 Februari 2012 - 12:37

    Els:

    oh, myrthe, het is prachtig buiten, dikke laag maagdelijke sneeuw. er zijn natuurlijk al weer gekken aan het sneeuwschuiven enzo, maar toch. kan iemand er een mooie foto van maken en versturen? mijn fototoestel ligt momenteel in nicaragua.
    hoop voor je dat het over 2 weken minder koud is, maar de klap zal evengoed enorm zijn. absorbeer al die warmte maar, heerlijk.

  • 03 Februari 2012 - 21:30

    Frank:

    Myrthe reist net zo snel als het licht....volgens welingelichte bronnen zit ze nu met Lisa in Granada-Nicaragua. Het is daar 26 graden, maar wel met buien....

  • 03 Februari 2012 - 23:37

    Thomas Groenendaal:

    Ik regelneef de foto('s)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik ga een halfjaar studeren en stage lopen in Madrid en deel mijn avonturen graag met jullie!

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 25816

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Uitwisseling in Madrid

16 Oktober 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: