sneeuw vs. zon - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu sneeuw vs. zon - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu

sneeuw vs. zon

Door: myrthegroenendaal

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 Februari 2012 | Nicaragua, Granada

hoi lieve allemaal,
reuze bedankt voor het inwilligen van moeders lieve verzoek. heb al 3 foto´s ontvangen van verschillende besneeuwde straten. wat is dat gek zeg! ik krijg het al ijskoud als ik ernaar kijk en het voelt niet alsof ik daar aan zal wennen, hier vanaf m´n computerscherm, waar ik plakkend op de stoel loop te zweten en blij ben dat de ventilator aanstaat.
inderdaad, zoals pap al zegt, lies en ik reizen sneller dan we kunnen bijhouden. we voelen dat de tijd ons sneller inhaalt dan ons lief is en we proberen er het meeste uit te halen wat nog mogelijk is!
nicaragua stond ook nog op mijn lijstje en had al veel verschillende verhalen gehoord, dus dat moesten we checken. lies had alleen een klein gedeelte gezien tijdens haar project.
het gekke is, of misschien niet, is dat je glijk merkt dat je in een ander land bent. ondanks dat veel landen toch zo op elkaar lijken hier. het is hier veel platter en droger in nicaragua, soms is het net alsof je door de afrikaanse steppevlaktes rijdt.
de mensen zijn onwijs aardig, behulpzaam en vriendelijk, maar dit is eigenlijk overal wel zo hier.
woensdagavond en donderdag in san juan del sur, waar we lekker gesurft hebben en van het strand hebben genoten. beetje bewolkt, maar nog steeds heel warm.
vandaag dus in granada, een koloniaal dorpje met leuk gekleurde gebouwtjes en veel kerken en musea te bezoeken. even wat anders dan alleen strand en surfen, haha.
we doen het wel even rustig aan, want lisa voelt zich op dit moment niet zo lekker dus zorg ik ervoor dat ze warm in haar bedje ligt met genoeg water te drinken en een fijn muziekje op. maar ondertussen vermaak ik me ook prima met de mensen hier, weer een nieuw soort biertje, de toña, en het chille hostel.

stuur me maar nog meer sneeuwfoto´s om me maar een beetje terug te pakken van alle mooie warme strandfoto´s waarmee ik jullie heb lekker gemaakt. ondanks de kou, geniet van de sneeuw, het blijft speciaal. en voor mij.. oei, ik hoop maar dat het ietjsepietsje warmer is als ik kom, want zoveel verschil in temperatuur, dat kan ik niet aan.
hoewel.. na deze reis heb ik het gevoel dat ik alles wel aankan eigenlijk! kom maar dan met die kou!

dikke kus, liefs en groetjes vanuit het warme, verre nicaragua

  • 04 Februari 2012 - 10:38

    Els:

    het lijstje met vlaggetjes op je profiel groeit gestaag, staat leuk hoor. ik heb vandaag zumbales gehad van 2 braziliaanse juffen. ik dacht natuurlijk de hele tijd aan jou. ze spraken half spaans, half nederlands en ze bewogen zo fantastisch. wat een hark ben ik dan. en jij kent het ook allemaal toch? ik zat helemaal in midden amerikaanse sferen, ondanks alle sneeuw. de zon schijnt nu en dat maakt het wel heel erg mooi. maar al die suffe mensen verpesten het met hun neurotische geveeg en gedoe. bah, zonde. harry durft niet naar buiten, in de tuin is dus nog niemand geweest, want ik loop om, het is zo mooi. groetjes aan lisa en dikke kussen.

  • 04 Februari 2012 - 13:18

    Cees En Judith:

    Het was vanmorgen - 17,4 C tegen de schuifpui. Koud!!! Maar wel een strakblauwe lucht en geen wind. Kortom prachtig weer (binnen en pizza's bakken mmm) Geniet nog even dame! XXX JenC

  • 04 Februari 2012 - 14:10

    Fia:

    hee Myrthe,

    Ik heb al een tijdje geen reactie geplaatst maar heb wel al je blogs gelezen hoor! Maar het is zo lastig om iets orgineels te schrijven. Want elk blog klinkt weer erg leuk,bijzonder of mooi. Dus nu voor de laatste 2 weken geniet er nog maar van!

    Dikke zoen voor jou en Lisa.
    xx liefs Fia

  • 06 Februari 2012 - 01:14

    Myrthe:

    wauw, nog meer sneeuwpret foto´s in de inbox, thnx allemaal! ik kijk er met een bitterzoete smaak naar. heb er aan de ene kant heel veel zin in, maar in de andere kant... brrrrrrrrr, veel te grote verandering in temperatuur.
    X

  • 06 Februari 2012 - 11:02

    Els:

    ja, wij doen ons best met mooie sneeuwfoto's, maar jij laat ons even in de steek. wij willen nog wel wat mooie strandfoto's om ons hartje nog even te verwarmen.

  • 08 Februari 2012 - 22:46

    Frank:

    Nou de 11-stedentocht gaat dit weekend (10-12 februari) definitief niet door! Het ijs is te dun op veel plekken. Dus als je geluk hebt, misschien het weekend dat jij terugkomt ...... ;-)) Het is nu minus 5 op mijn balkon.

  • 12 Februari 2012 - 08:00

    Frank:

    WHITNEY HOUSTON DOOD IN HOTELKAMER BEVERLY HILLS GEVONDEN-11-2-2012

  • 12 Februari 2012 - 19:35

    Myrthe:

    sorry, foto´s uploaden lukt steeds niet!!!

    de laatste hou ik voor mezelf, mogen jullie wel weer zien in nederland :)

  • 14 Februari 2012 - 10:54

    Gaby En Alexander:

    Hola Myrta,
    Geniet nog even van het warme weer daar, lekker eten bij de foodmarket van Mercado Central (of bij de Mac), flaneren op de plaza de la cultura.....
    En dan alvast een heel goede reis terug naar huis. Lekker cocoonen hier en maar hopen dat het snel lente wordt. Jij hebt in elk geval de zon in je botten. Ben benieuwd hoe bruin je bent.

  • 15 Februari 2012 - 23:37

    Frank:

    Goede terugvlucht Lisa en Myrthe. Tot vrijdagavond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik ga een halfjaar studeren en stage lopen in Madrid en deel mijn avonturen graag met jullie!

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 25816

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Uitwisseling in Madrid

16 Oktober 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: