lluvia todos los días - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu lluvia todos los días - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu

lluvia todos los días

Door: myrthegroenendaal

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

16 Oktober 2011 | Costa Rica, San José

Lieve vrienden, lieve familie,

ik heb de lange reis naar Costa Rica overleefd!
Uitgeput maar met een dikke glimlach op mijn gezicht schrijf ik nu mijn blog op de dikke computer met dikke kast in mijn schattige hostel. Maar ik zal even bij het begin beginnen.

Het afscheid op schiphol viel zwaar, de nodige tranen vielen en met mijn ontbijtje (alleen!) viel er soms nog een zoute traan in mijn cappuccino. Het boarden begon 7.15 en nadat ik klaar was was het 7.20 dus tijd om naar de gate te gaan. Met nog een laatste blik op de borden las ik dat de gate closing was, ik schoot dus snel een KLM dame aan en vroeg wat dat betekende. Ze zei: rennen! Dus dat deed ik. Niks aan de hand natuurlijk, ze waren pas net begonnen met boarden maar toch wel even stressen.
Eenmaal in het vliegtuig zat ik naast een vrouw die met haar gezin (1 man en 3 kids) naar Lanzarote ging. Bij het opstijgen moest ik nog eens keihard janken en ze vroeg me of het wel ging. "Ja" snotterde ik, vervolgens het verhaal uitleggend.
Op Madrid was alles prima, meteen naar de gate gelopen die dit keer uitliep. Het vliegtuig vertrok uiteindelijk 12.30. Ik zat heerlijk, lekker veel beenruimte en het eten was ook goed! 3 keer zelfs kregen we iets. En elke keer dat leuke Spaanse geratel om je heen. Ik zat naast een wat oudere man die voor zaken naar een aantal landen rondom Costa Rica ging. Leuk gekletst en hij heeft me een beetje geholpen met de eerste Spaanse les.
Na 10 uur vliegen aangekomen op San Jose, waar ik werd overvallen door taxichauffeurs: "do you need taxi?" en "where you need to go?" vlogen om me oren. Na even zoeken had ik mijn chauffeur gevonden met zijn bordje: Myrthe Groenendool, ach klein typfoutje. Het regende wel, maar het was best warm. Eenmaal in de taxi vroeg hij of ik Spaans sprak, ik zei 'un poco' en vroeg hem of hij Engels sprak. Hij zei 'not really'. Toch wel redelijk een klein gesprek gevoerd. Ik vroeg hem naar de regen: Sí, llubia todos los días! De hele dag al regen, bah.
Maar ik hoorde net van een Duitse jongen in het hostel dat het in Puerto Viejo minder regent en een flink stuk warmer is (hij vond het koud, het is nu ongeveer 20 graden en in Puerto Viejo 30).
Ik ben van plan nog even de winkelstraat van San Jose in te duiken voor wat te drinken en wat te eten. En dan maar op tijd naar bed, want ik ben best moe van al die indrukken.
Huilend steeg ik op vanuit Amsterdam, met de grootste lach om mijn mond liep ik op het vliegveld van San Jose!

Ik heb nu alweer veel te veel geschreven!
Morgen de reis met de bus naar Puerto Viejo, hopelijk lukt het allemaal.

Adíos!

  • 16 Oktober 2011 - 22:59

    Myrthe Groenendaal:

    oh en nog harstikke bedankt voor al jullie lieve berichtjes in mijn reisboekje! (ook daar schoot ik even bij vol)

  • 16 Oktober 2011 - 23:35

    Els:

    ha lieve myrthe, zoals ik al hoopte een lang verslagje. en ja hoor. wat is het al goed gegaan he en wat spannend allemaal. ik heb genoten van je eerste verhaal en kan nu lekker gaan slapen.
    welterusten voor straks en tot je volgende verhaal.

  • 17 Oktober 2011 - 06:40

    Kate:

    Ola Chica!
    Ben blij te horen dat alles goed is gegaan en dat er, na al die tranen nu een brede lach op je gezicht staat! :-)) En 1ste Spaanse les ook al gehad!leuk!
    Ben heel blij met je lange verslag! heerlijk!
    nou, heel veel plezier en hopen dat er niet elke dag gaat regenen.
    x

  • 17 Oktober 2011 - 07:03

    Frank:

    Hey Myrthe Groenendool, fijn dat je veilig bent aangekomen en dat je je draai al een beetje gevonden hebt.Blijf vooral veel schrijven dan kunnen wij volop mee genieten van je avonturen.Goede reis naar je school waar je de komende tijd zult verblijven.30 graden bij jou, hier in Purmerend vieze mist.

  • 17 Oktober 2011 - 07:53

    Kim:

    Hey lekkerding!
    Fijn om te lezen dat je lekker met een brede lach door san josé loopt! Ik ben ook wel blij dat je zo'n lekker lange blog heb geschreven want dan kan ik lekker even lezen hoe het met je gaat, en zoals ik zei in het boekje veel blogs schrijven !

    Dikke kus pikkie & heel veel plezier !!!

  • 17 Oktober 2011 - 19:00

    Layla:

    Drolloe! Super leuk om je eerste blog te lezen! Ik ben dus niet de enige die het nog even zwaar had die dag =p Maar gelukkig zijn we er zo goed als overheen. Ik hoop dat je een beetje lekker geslapen hebt je eerste nacht in je hostel. Altijd spannend natuurlijk =) Ik wacht met smacht op een nieuw blog en natuurlijk veel foto's want daar houd ik van!
    Succes met je Spaans!
    xxxxxxxxxxxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik ga een halfjaar studeren en stage lopen in Madrid en deel mijn avonturen graag met jullie!

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 25838

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Uitwisseling in Madrid

16 Oktober 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: