week 3 - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu

week 3

Door: myrthegroenendaal

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 November 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

Wat gaat de tijd toch snel, mijn derde week hier is inmiddels al aangebroken wat betekent dat ik hier nog maar een weekje ben!
Afgelopen week op zich niet heel veel nieuws beleefd, waar ik meteen op een nadeel kom van Puerto Viejo hoe mooi het hier ook is. Het is een klein dorpje en je hebt alles al gauw gezien.
Ik heb van de week wat meer buiten de deur gegeten en dat smaakte naar meer! Het eten hier is echt wel heel lekker. Een vleugje van wat ik heb gehad: caribbische kipvleugels, de traditionele gallo pinto (rijst met bonen), verse fruitdrankjes/milkshakes, enyucades (een lokale snack, gefrituurd met pikant vlees) en heerlijk gegrilde groentes.
Maandag was het halloween en veel eettentjes en barretjes hadden de boel versierd en waren zelfs wat verklede toeristen. Dat was wel een gezellig sfeertje om mee te maken.
Ook ben ik van de week met mijn nieuwe kamergenootje eens gaan informeren naar activiteiten die we in de omgeving kunnen doen, want zij vertrekt ook volgend weekend en we willen allebei wat meer doen.
Het plan is als volgt: we hebben vier dingen in ons hoofd om volgende week te doen. Ziplinen (dus met zo'n kabel door de jungle tokkelen, inclusief tarzan swing, dat is dat je de zipline op je rug hebt dus alsof je vliegt of zweeft of als tarzan zwaait dus), naar cahuita om daar wat te snorkelen en/of naar de frog garden te gaan, naar the sloth sancuary inclusief een kanotochtje door de jungle, tour en entree en tot slot kayakken.
Ik hoop dat het allemaal lukt om te doen, als mooie afsluiting!
Dit weekend wordt het wat rustiger op school omdat veel studenten naar Bocas del Toro gaan in panama, waar ik dus volgend weekend ook heenga om daar een maand te verblijven. Ik ben erg benieuwd naar hun verhalen en ik vind het eigenlijk wel chill dat het even wat rustiger wordt op school.
Ik hoop dat ik volgende week wat meer verhalen heb, ik vermaak me nog altijd, dat wel. (boekje lezen in de hangmat is ook geen straf).
Liefs, muchos besos!

  • 04 November 2011 - 06:49

    Fia:

    Hee Myrthe,

    Dat eten klinkt inderdaad goed. Wat een leuke plannen voor volgende week! Ik hoop dat het lukt ze allemaal uit te voeren. Veel plezier!

    Kus Fia

  • 04 November 2011 - 07:03

    Kim:

    Hey myrthe!

    De plannen die je hebt voor volgende week klinken super! Ik zie jou al als tarzan door de jungle gaan hoor, dat schept toch mooie gedachte zo op de vroege ochtend :P En dat eten klinkt natuurlijk allemaal ook heerlijk!

    Kus & veel plezier deze week!

  • 04 November 2011 - 08:09

    Marloes:

    Heey myrthe,
    Je plannen klinken inderdaad superleuk, vooral het ziplinen lijkt me geweldig! Geniet er nog van!
    Liefs Marloes

  • 04 November 2011 - 08:17

    Kate:

    Wouw! Super leuke plannen! Echt kicken! Wacht al op de verhalen! x

  • 05 November 2011 - 13:44

    Cees En Judith:

    Hi Myrthe, wat een super leuke plannen voor volgende week. We hopen echt dat het lukt. Vooral dat Tarzanzweven lijkt me wel wat. Have fun. Morgen komt Opa dus die laat ik dan weer kijken. X CenJ

  • 05 November 2011 - 16:05

    Rosa:

    Hee Myrthe,

    Heel veel plezier volgende week als 'echt meisje in de rimboe'. Als ik zo het rijtje bekijk van de activiteiten die je gaat doen, gaat mijn voorkeur toch echt uit naar tokkelen (het woord alleen al!).
    Veel plezier

    xx

  • 05 November 2011 - 19:25

    Vincent:

    klinkt allemaal top veel plezier xx

  • 07 November 2011 - 10:52

    Els:

    he myrthe, wat klinkt dat allemaal toch lekker, als ik uit het raam kijk is het winderig en somber en we moeten gewoon werken. dat is toch minder spannend allemaal.
    ik hoop dat al je plannen gaan lukken. je hebt al eens eerder getokkeld, maar toen was je eigenlijk iets te klein. dat is nu in ieder geval niet zo.
    en dan zaterdag op weg naar panama, zoals in het boekje: o, wat mooi is panama. geniet er van, dan doen wij dat hier ook een beetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik ga een halfjaar studeren en stage lopen in Madrid en deel mijn avonturen graag met jullie!

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 25809

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Uitwisseling in Madrid

16 Oktober 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: