feliz navidad y un prospero año - Reisverslag uit Boquete, Panama van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu feliz navidad y un prospero año - Reisverslag uit Boquete, Panama van Myrthe Groenendaal - WaarBenJij.nu

feliz navidad y un prospero año

Door: myrthegroenendaal

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

26 December 2011 | Panama, Boquete

hoi lieve allemaal,
allereerst hoop ik dat jullie de kerstdagen allemaal goed en gezellig hebben doorstaan, ondanks mijn afwezigheid ;)

het is alweer een week geleden dat ik jullie heb verteld dat ik boquete had ingeruild voor boca brava, in het luxeresort.
uiteraard, hoe kan het ook anders, zijn de plannen weer veranderd. heb zo´n 2 werkdagen kunnen volhouden tot ik nogal ziek werd. had een flinke buikgriep en na een bezoek bij de dokter in david, besloot ik om uit te zieken in boquete, dichtbij david bij de dokters voor het geval dat. en ik kon niet blijven op boca chica, waar het hotelleven en het werk gewoon doorging. zo simpel als dat, was ik al vervangen.
ontzettend jammer, maar gezondheid gaat eerst dus terug in de vertrouwde omgeving van boquete.
wat wel heel fijn was dat ik hier al flink wat mensen kende, dus iedereen was heel lief voor me en ze hebben goed voor me gezorgd. met kerst alweer beter. met het volle hostel een heerlijk kerstdiner gehad, ontzettend gezellig, leuke relaxte sfeer, lieve mensen, chille muziek, wat wil je nog meer?

ik heb verder niet helemaal stil gezeten. ben weer lekker creabea bezig en ben bijna klaar met mijn chaqira armband (zo noemen de kleine kraaltjes hier) en heb vandaag les gehad in een nieuwe techniek met draad en knopen, macrame. verder nog wat meer geswingt met fx, de jongen die me eerder les in swing had gegeven in ruil voor de blikjes armband. een geweldige yoga les meegemaakt, met dezelfde lieve lerares die me eerder buikdansles had gegeven.
op een ontzettend zonnige dag een waterpark bezocht, wat echt niks voorstelde, maar uiteindelijk een soort poolparty idee had omdat er een schoolbus aan jongeren ook wel zin hadden in wat verkoeling. eerste keer dat ik mijn bikini in boquete weer eens aankon! bikini in de bergen.

omdat ik hier nu toch al ben en ik het helemaal niet erg vind om nog even in boquete te blijven, vier ik hier ook oud en nieuw. en dan zien we wel verder.

dat was m voor nu!
ik wens iedereen een ontzettend mooi oud en nieuw en alvast gelukkig nieuw jaar voor als ik weer te lui ben om een blog te schrijven.

  • 27 December 2011 - 10:11

    Kate:

    Lieve Myrthe, jij ook een super New Year togewenst!!! Dat allemaal precies na wens gaat lopen!
    Leuk om te horen dat je beter bent dat je je vermaakt hebt! Vond leuk te lezen dat je macrame maken hebt geleerd! hihi! dat heb ik van mijn oma en moeder geleerd toen ik een jaar of 10 was.
    Gisteren kerst bij Els gevierd.Heel erg leuk maar we misten je wel hoor. En Harry the cat kan ook niet zonder jou! De kinderen zijn allemaal weer wat groter en veel veranderd. Sem heeft al een diepere stem en Eileen,Joey,Menno, Colin zijn zooooo lang geworden....
    Nou, een hele toffe oude nieuw feest toegewenst(dat zal zeker lukken; wij vieren het in Londen) en tot volgende jaar! bessos y abrassos!

  • 27 December 2011 - 11:53

    Gaby:

    Boquete moet wel erg leuk zijn dat je er blijft "hangen", dat is best bijzonder en dat realiseer je je achteraf vaak pas. Ik heb het tijdens reizen op een plek vaak al snel weer gezien en verlang dan alweer naar de volgende bestemming. (ben ook wel eens ergens blijven hangen ;-) Ben benieuwd wat je verdere plannen worden in het año nuevo. Als je weer richting CR gaat, hebben we nog wel wat tips. De kersdagen hebben we overleefd. Ali V. wordt een beetje een ouwe knorrepot, dat is een teken dat we hoognodig op vakantie moeten, 5 januari al gelukkig, naar Egypte met een grote stapel boeken en snorkelspullen en misschien gaan we met een vliegtuigje een dag naar Abu Simbel. Can't wait

  • 27 December 2011 - 11:55

    Lalalalalayla:

    Hehe dat duurde een baard! =p Ik ben blij weer wat van je te horen. Balen van je buikgriep. Ik zit hier heel toevallig met Matthijs die ook een buikgriep heeft. Op de tweede kerstdag =( maar verder was kerst heel gezellig en ik ben ontzettend verwend. Vooral door Matthijs, want hij had gewoon twee keer mijn lootje getrokken XD maar goed.. Mama wilt de foto van je zelfgemaakte armbanden zien dus ik moet stoppen. Beterschap lekkerding en jij ook een super jaarwisseling!

  • 28 December 2011 - 20:43

    Rosa:

    Lieve Myrthe,

    Ik wens jou ook een fijne jaarwisseling en een heel fijn 2012!!

    Jammer dat je ziek bent geworden en dat je werkplannen daardoor in het water zijn gevallen. maar er komt vast wel wat anders op je pad. Zelf was ik ook op kerstavond ziek geworden (koorts). Ben de rest van de kerst ziek geweest. Op dat moment voel je je vervelend omdat je geen hap door je keel kan krijgen, maar achteraf wel handig, omdat ik me anders helemaal vol had gestouwd.
    Ben benieuwd of ze daar ook oliebollen hebben (of is dat weer iets hollands?) en hoe heet dat in het Spaans?

    Happy new year, alvast!

    xx

  • 29 December 2011 - 14:08

    Els:

    he, lieve myrthe.
    ik ben al weer licht voorbereid op je thuiskomst, ik heb nl de appeltaart cruesli groots ingeslagen! het is er weer nu het winter is, dus, je ontbijt en toetje staan al klaar.
    ik wens je een mooie jaarwisseling, één om nooit te vergeten. stuur een pijl richting holland in de lucht, dan doen wij dat richting panama. dikke kussen

  • 30 December 2011 - 13:29

    Marloes:

    Heey lieve Myrthe,

    Alvast een heel gelukkig nieuw jaar! Je reis klinkt nog steeds super, alleen vervelend van die buikgriep... Toch fijn om dan in een beetje een vertrouwde omgeving te zijn! Jammer van je werk daar, maar ik weet zeker dat je iets tegenkomt wat misschien wel veel leuker is! Werken kan altijd nog ;)
    Geniet er nog van!

    Liefs Marloes

  • 31 December 2011 - 06:43

    Frank:

    Hoe vieren ze daar Oud & Nieuw?
    Vuurwerk? Maisbollen? Nogmaals Happy New Year, veel plezier daar met de mensen om je heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik ga een halfjaar studeren en stage lopen in Madrid en deel mijn avonturen graag met jullie!

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 25819

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Uitwisseling in Madrid

16 Oktober 2011 - 17 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: